Üç bölümden oluşan kitapta, çocukluğu ve gençliğinin Türk Sineması ile daha çok sinema emekçisi figüranların ve karakter oyuncularının yaşam öykülerine yer verilmiş.
Sinemanın emekçilerine adanan “Çocukluğumun/Gençliğimin Türk Sineması ve Artistleri” kitabının yazarı Koral Boro şunları söylüyor, “İstedim ki benim kuşağıma sinemayı sevdirenler hatırlansın, benim kuşağımın anıları canlansın… İstedim ki dönemin en az star sinema oyuncuları kadar Türk sinemasına değer katan az sayıda başrol üstlenen, ama yeterince bilinmeyen oyuncular, yardımcı karakter oyuncuları, alt rol ve figüran rollerindeki oyuncular tanınsınlar, sahipsiz kalmasınlar.”
Koral Boro yazdığı önsözde, “Bu kitabın telif hakları ve gelirini, Türkiye’nin aydınlık geleceği için özveriri ve cesaretle toplumsal ve kültürel faaliyetler yürüten Aratos’a vererek destek olmaya çalıştım. Sizin ve ulaştığınız çevredeki insanların katkılarıyla bu desteğin olacağına inanıyorum” diyor.
Aratos Dergisi Yayın Yönetmeni gazeteci-yazar Uğur Pişmanlık ise kitabın sunuş yazısında Türk sinemasının geçmişinin 100 yılı aştığını dile getirerek, “Koral Boro, kitabında sinemamızın emekçisi olan karakter oyuncuları ve figüranlarına yer veriyor. Onlar Türk sinemasının en çileli kesimi, unutulan yoksullarıydı. Pek çoğu zor yaşam koşulları içinde hayata gözlerini yumdu ya da kendi köşelerine çekilmiş ve varlıkları bile hissedilmiyordu” diye konuştu.
Yedinci sanat sinemanın kolektif bir sanat dalı olduğunu ifade eden Uğur Pişmanlık “Hiç kuşkusuz Yeşilçam sineması, Türk sinemasının mihenk taşıdır. Sinemada, bir filmin ortaya çıkış sürecinde yer alan senaryo, oyuncu seçimi, çekimler, ses, ışık, montaj, gibi aşamalarından geçer. Sonrasında ise, sinema salonlarında gösterime girmeden önce filmin tanıtımına ve izleyiciye duyurulma aşaması vardır. Ve bütün bu süreçler emek ürünüdür, sinema emekçilerinin ürünüdür.
Sinema sadece “star” olarak nitelenen yıldızlarla değil aynı zamanda onlarla var oldu. Filmlerin konusu, kahramanları kadar sinemanın emekçisi figüranlar ve karakter oyuncularıyla güldük, ağladık. Ve en az jönleri kadar onlarla andık sevdiğimiz filmleri.
Türk sinemasının bugüne bıraktığı izler var. Sinema tarihine, sinemayı yaratan senaristlerin, yönetmenlerin ve oyuncuların bıraktığı bu izler, yapıtlarla kalıcılaşır ve geleceğe taşınır.
Sinemanın izleyicisi üzerinde de bıraktığı izler var. Bu da sinemanın toplumsal yaşamda kültürel gelişmeye dair bıraktığı izlerdir.
Koral Boro, doğup büyüdüğü Tarsus’ta çocukluk ve gençlik yıllarındaki sinema tutkusunu ve yaşamında, anılarda iz bırakan sinemamızın emekçi oyuncularının yaşam öyküleriyle birlikte konu alan bu kitabını Aratos Yayınları olarak okuyucuyla buluşturmaktan onur duyuyoruz.
Koral Boro’nun, “Çocukluğumun, Gençliğimin Türk Sineması ve Artistleri” kitabı da sinemanın emekçilerinin bıraktığı izleri kalıcılaştırma çabasına küçük ama anlamlı olduğu kadar da değerli bir katkıdır.”
Koral Boro kimdir?
1958 Tarsus doğumlu. Marmara Üniversitesi, Siyasal Bilimler mezunu. Özel bir şirketteki çalışma hayatını “Beyoğlu’ndan Sütlüce’ye” ile “İnsanlar ve Mekânlar” adlı kitaplarda topladı. Türkiye toplumu üzerine düşüncelerinin yer aldığı “Toplumsal Manifesto” 1 ve 2 kitapları yayınlandı. Çocukları ve gençleri biraz olsun dijital dünyalarından uzaklaştırma amacıyla “Çocukluğumun Oyunları”, “Çocukluğumun Oyuncakları” adlı kitabı da bulunan Koral Boro, iki çocuk babasıdır.