Vahit Şahin
"2023 buluşmalar” sergisi Çukurova Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde açıldı
Küratörlüğünü GSF Resim Bölümü Başkanı Dr.Öğr. Üyesi Muzaffer Tire’nin yaptığı sergide “envanterli çalışmalarla mezun olmuş öğrencilerden bir kesit ile sanatçı eğitimci akademisyenlerin” yer aldığı 25 kişi ve 31 resim çalışmasıyla; “2023 Arafta Buluşmalar” kavram başlıklı, “Geçmişten Günümüze Mezunlarla Akademik Bir Kesit” Karma Resim Sergisi ÇÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Sanat Galerisi’nde açıldı.
25 SANATÇIDAN 31 YAPIT
Küratörlüğünü ÇÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Başkanı Dr.Öğr. Üyesi Muzaffer Tire’nin yaptığı sergiye eserleri ile Soner Tire, Ebru Özdemir, Aysel Ay, Güler Kılıç, A.Haydar Bıçakçı, Murat Koca, Ahmet İspir, İlkay İtal, Jale Koyuncu, Gülizar Dedeyi, Kevser Dik, Saadet Adıkutlu Tire, Zehra Serçe, Mustafa Çapar, Oya Türe Aygün, Metin Aygün, Muzaffer Tire, M.Can Kızgındemir, Sait Toprak, Gökçe Hacıoğulları, Ümmühan Fırat, Yaşar Karakuzu, Funda Ülker, Tuğçe Tüzün ve Burçak Salman katıldı.
“ARAFTA KALMAK” NEDİR?
ÇÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Başkanı Dr.Öğr. Üyesi Muzaffer Tire, “Arafta kalmak; arada kalmak, hiçbir yere ait olamamak ve eşikte bekleyip, kendine insansal yaşama biçimi içinde bir çıkış yolu oluşturmaktır. Kimi zaman bir sanatçı olarak, sessiz bir çığlığın yaşamsal alanını gözlemlemektir. “Geçmişten Günümüze Mezunlarla Akademik Bir Kesit” adı altında sanatsal yolculuğa çıkmış sanatçıların, “genç sanatçı-eğitimci/sanat eğitimcisi/sanatçı” birlikteliğinin geçmişte var olan farklı dönem eserleriyle “arafta buluşarak”, sanatsal kimlik oluşumlarını yeniden ele almanın nitelikli olarak sergilenmesidir” dedi.
“Sanatçı olmadan, sanatsal üretim biçimi oluşamaz” diyen Tire, “Sanatsal düşünme biçimi olgusu, sanatsal üretim nesnesinin niteliği ve kalitesinin değerini oluşturur. Sanatçı birey tarafından üretilmiş ve sanat olarak adlandırılmış sanatsal değer; toplumla sanatsal paylaşıma dönüştürülerek, yaşama ve hayata ilişkin farkındalığın göstergeleri, sanatsal kültür iletişimi ile anlam kazanır. Sanatsal üretim nesnesi, sanatsal kültür seviyesi yüksek izleyicisini de yani sanat tüketicisini beraberinde ister. İzleyicinin statüsü ne olursa olsun, sanatsal paylaşımın hangi kültürel düşünme biçimi ile ve nasıl gerçekleştiği sorunu, sanat eserinin iletişimini ortaya çıkarır” diye konuştu.
Tire şunları kaydetti:
“Sanatı anlamakta güçlük çeken toplumlar, sanatçısını da anlamakta zorlanabilirler ve arafta buluşabilmenin kültürel taşlarını döşerler. Sanatçısı yalnızlaşan ve arafa terk edilen toplumlar da, sanatsal kültür yalnızlığından kurtulmanın yolunu, sanatsal işlev üzerinden değil, yararcı faydacı ergonomik işlevle sanatı anlamanın daha kolay yolunu ekonomik açıdan seçerek, duygusal bir tüketim bakış açısıyla sanatı ve sanatçıyı anlamlandırmaya çalışırlar. Arafta buluşmalar bir tesadüf değildir, bu yüzleşmeyle ilgili bir olgudur. Bilim ve teknolojinin hizmetkârlığı ile sanat felsefesini içselleştiren sanatçı, “nasıl” sorusunun çözümünü, algısal seçimleriyle tesadüfler içinden yakalar. Tesadüfleri sanatçılar kullanır ve yaşama katar. Dolayısıyla sanatta tesadüf yoktur, tesadüfleri fark edip kullanabilen sanatçı vardır. Sanatçı için, sanat göze almaktır, gözü almak değil. Hayatın insana ait olan değerlerini seçebilmek ve yeni bir bakış açısıyla yapıta dönüştürebilmek, yaratmanın biricikliğini oluşturur. Çünkü sanat, insanın insansal yaşama yeteneğidir. Sanatsal işlev açısından kendine yer bulabilen araflı /arafsız toplumsal buluşmalar, bireylerin sanatsal kültür seviyesi nerede olursa olsun sanatsal etki yaparlar” şeklinde konuştu.
SERGİ 13 ŞUBAT’A KADAR AÇIK KALACAK
ÇÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Sanat Galerisi’nde açılan sergi 13 Şubat 2023 tarihine kadar görülebilecek.