Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi181
Bugün Toplam1098
Toplam Ziyaret1823788

ATIK TEKSTİL MALZEMELER SANATA DÖNÜŞTÜ

Doç. S. Tuğba Arabalı Koşar, Doç.Dr. Tülay Gümüşer ve Doç. Selda Kozbekçi Ayranpınar’ın “III Denim Hikayesi Sürdürülebilir Tekstil Sanatı” sergisi Seyhan Belediyesi 100. Yıl Çırçır Sanat Merkezinde açıldı.Sergi, 100. Yıl Çırçır Sanat Merkezi’nde 13 H

Vahit Şahin

Atık kumaş, iplik, elyaf yeniden kullanarak ileri dönüşüm teknikleri ile tasarım ve sanat nesnelerine dönüştürüldü.

Çukurova Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğretim üyesi Doç. S. Tuğba Arabalı Koşar’ın yürütücülüğünü, Selçuk Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi öğretim üyesi  Doç.Dr. Tülay Gümüşer ve Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Moda Giyim Tasarımı Bölümü öğretim üyesi Doç. Selda Kozbekçi Ayranpınar’ın araştırmacılığı yaptığı Çukurova Üniversitesi SBA-2021-14266 numaralı Bireysel Araştırma Projesi kapsamında gerçekleştirilen “III Denim Hikayesi Sürdürülebilir Tekstil Sanatı” sergisi Seyhan Belediyesi 100. Yıl  Çırçır Sanat Merkezinde açıldı.

Açılışını Çukurova Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Neslihan Boyan, Güzel Sanatlar Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Ayşehan Deniz Abik’in yaptığı sergide 3 sanatçı akademisyenin sürdürülebilirlik çerçevesinde ürettikleri 21 eser yer aldı.

Bu sergide, sürdürülebilir geçmişimizi yeniden keşfetmek ve daha sürdürülebilir bir geleceğin geliştirilmesine odaklanılmış, yöntem olarak ileri dönüşüm ele alındı. Bossa TAŞ.'nin işbirliği ile üretim tesisinden temin edilen atık kumaş, iplik, elyaf yeniden kullanarak ileri dönüşüm teknikleri ile tasarım ve sanat nesnelerine dönüştürüldü. Serginin amacı ise şöyle açıklandı:

“Dünyanın giderek artan tekstil atıkları sorunuyla boğuştuğu günümüzde, denim kumaş üretim atıkları ile sanat nesneleri ortaya koyarak, denim kumaşın sanattaki yaşam döngüsünü aktarmak ve izleyicilerin sürdürülebilirlik bilincinin gelişmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Sergideki eserler, hem estetik hem de işlevsel açıdan dikkat çekici olup, İzleyicilere atık malzemelerin dönüştürücü gücünü göstermektedir. Bu çalışmalar, çevresel sürdürülebilirlik ile sanatsal ifade arasındaki bağı güçlendirerek, izleyicilere hem düşünsel hem de duygusal bir deneyim sunmayı amaçlamaktadır. Eserleriyle sadece malzemelerin fiziksel dönüşümünü değil, aynı zamanda toplumsal bilinç ve duyarlılığı da artırmayı hedeflemektedir. Böylece, atık malzemeler yeni bir anlam ve değer kazanırken, sanat aracılığıyla sürdürülebilir bir gelecek için önemli mesajlar iletilmektedir.”

 “Bu sergide, sürdürülebilir geçmişimizi yeniden keşfetmek ve daha sürdürülebilir bir geleceğin geliştirilmesine odaklanılmış, yöntem olarak ileri dönüşüm ele alınmıştır.” denileN açıklamada şu görüşlere yer verildi:

“Bossa TAŞ.'nin işbirliği ile üretim tesisinden temin edilen atık kumaş, iplik, elyaf yeniden kullanarak ileri dönüşüm teknikleri ile tasarım ve sanat nesnelerine dönüştürülmüştür. Amaç: Dünyanın giderek artan tekstil atıkları sorunuyla boğuştuğu günümüzde, denim kumaş üretim atıkları ile sanat nesneleri ortaya koyarak, denim kumaşın sanattaki yaşam döngüsünü aktarmak ve izleyicilerin sürdürülebilirlik bilincinin gelişmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Sergideki eserler, hem estetik hem de işlevsel açıdan dikkat çekici olup, İzleyicilere atık malzemelerin dönüştürücü gücünü göstermektedir. Bu çalışmalar, çevresel sürdürülebilirlik ile sanatsal ifade arasındaki bağı güçlendirerek, izleyicilere hem düşünsel hem de duygusal bir deneyim sunmayı amaçlamaktadır. Eserleriyle sadece malzemelerin fiziksel dönüşümünü değil, aynı zamanda toplumsal bilinç ve duyarlılığı da artırmayı hedeflemektedir. Böylece, atık malzemeler yeni bir anlam ve değer kazanırken, sanat aracılığıyla sürdürülebilir bir gelecek için önemli mesajlar iletilmektedir.

Denim hikâyesi sergisinde üç çağdaş sanatçı akademisyenin tekstil sanatının çeşitliliğini ve yeniliğini gösteren üç farklı hikâye ile ele alınan eserleri yer almaktadır, Malzeme, doku ve form etkileşimi ile hikâyeleri gözler önüne seren eserler, tekstil tekniklerinin hem geleneksel hem de geleneksel olmayan kullanımlarını sergiliyor, Soyut formlardan temsili formlara, el baskılarından, el dikişlerine ve birçok tekstil tekniğini samimiyetle kucaklıyor. Süreç ve form diliyle desteklenen sergideki çalışmalar arasında küresel ısınma ve okyanus ekosistemlerine gönderme yapan S. Tuğba Arabalı Koşar'ın üç boyutlu düzenlemeleri, maddi bir dil üzerinden sürdürülebilirlik anlayışımızı daha da derinlemesine inceleyen Tülay Gümüşer'in yüzey tasarımları, zanaat ve sanat ayrımını, kadın emeğinin doğasını işleme yoluyla ele alan Selda Kozbekçi Ayranpınar'ın giyilebilir sanat nesneleri yer almaktadır. Atık malzemelere yeni bir yaşam döngüsü kazandırmayı, onlara ikinci bir hayat verme potansiyelini keşfetmeyi ve çeşitli tekstil teknikleriyle deneysel yaratıcı, yenilikçi farklı tasarım öğelerine dönüştürmeyi ele alan üç hikâyede, geleneksel tekstil tekniklerinden düğümleme, örme, işleme, kırıştırma, üst dikiş, bağlama, yapıştırma, dikiş, doldurma ve benzeri birçok geleneksel tekstil teknikleri kullanılarak denim kumaşın görünümü değiştirilip, çağdaş tekstil sanatı ile ilişkilendirilmiştir. Üç sanatçı akademisyen dünya mirasının ayrılmaz bir parçası olan tekstil geleneğinin temel yönlerini koruyarak, çağdaş tekstil sanatının sınırsız potansiyelini sürdürülebilir sanatsal ifadeler ve yaratımlarla sizlere iletmektedir.”

Sergi, 100. Yıl Çırçır Sanat Merkezi’nde 13 Haziran 2024 tarihine kadar sanatseverlere açık kalacak.

 

132 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
AlışSatış
Dolar34.425434.5633
Euro36.250536.3957