Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi210
Bugün Toplam1129
Toplam Ziyaret1823819

ALTINKOZA FİLM FESTİVALİ'NİN ADININ DEĞİŞMESİNE TEPKİLER ÇIĞ GİBİ

"BARİ DEVLET BAHÇELİ FİLM FESTİVALİ KOYSAYDINIZ"

Yeni Adana Gazetesi Yaarı Nurettin Çelmeoğlu, köşesinde "ALTINKOZA YOK BEN GİDİYORUM" diye yazdı. Bu yazıyı okuyanlar, MHP'li Adana Büyükiehir Belediyesi'ne tepki yağdırdılar.

İşte o yazı ve gösterilen tepkiler:

"Tamamen kişisel inancıma göre Altınkoza´yı öldürenler Adana´ya ihanet etti. İzana-mizana da, ferasete-necabete de uymayan kararla, 47 yıllık (Yazı ile: KIRKYEDİ) Altınkoza Markasını uluslar arası boyuttaki şeref mermerinden söküp attılar.

İpe-sapa gelmeyen, ayağı yere basmayan ve yine kişisel kanımca saçma ötesi bahane şöyle: “Efendim Adana ismini vurgulamak için doğrudan Adana Festivali yapıverdik”.

Hiç de iyi etmediniz…

Hatta çok kötü ettiniz!..

Adana´nın yarım asırlık itibarlı kurumuna kaynar zift döktünüz. Durmuş-oturmuş ve uluslar arası platformlara kök salmış markayı insafsızca baltaladınız. Adana ismi zaten, diğerleri bir yana, dünyanın her köşesinde kebapla bilinir. Aydın taklidi yapan bazı entelvariler bundan utanırsa da, halen onuncu pasaportuna kullanan ve yurtdışına en az 200 kez çıkıp Okyanusya dışındaki her kıtayı gezen biri olarak yazıyorum: dünya Adana´yı bu sayede biliyor. Ufacık Malta´da katıldığım toplantıda Adana´dan geldiğimi duyan Maltalı Profesör, beni Adana Kebabı yapan lokantada ağırladı. Utanmadım, onurlandım. Aynı olayı Halep´te de yaşamıştım.

Daha önceleri dünya tekstilcileri de biliyordu; çünkü dünyanın her yanına ulaşan günlük ve haftalık “Cotton Outlook” bültenlerinde iki fiyat endeksi vardı: Adana ve Sampin… Zaten “KOZA” da pamuktan gelmiyor mu?

Milyonlarca Amerikalı, İncirlik´ten dolayı Adana´yı bilir. Katolik Kilisesindeki Hristiyanlık Şehitleri arasında çok sayıda Adanalı var; bunlardan Teophilus doğrudan “Teophilus of Adana” diye anılır.

Kendi dar alanını evren zanneden bazı çürük fikir sahipleri bu bilgi ve gerçeklere çok uzaklar ve yaklaşabileceklerini sanmıyorum. Adana bayrağını uluslar arası gönderlere çekmek bu kadar basit değil. Zoruma giden yanı, böyle önemli karara yetkisiz olarak imza atılması… Altınkoza´yı sen mi kurdun da sen yok ediyorsun? Yarım asırlık Adana Kültür-Sanat ağacına el uzatılacaksa, kararını Adanalı verir… Buna ulaşmanın yolu da referandumdu.

Bunlar, Altınkoza´yı kurup besleyen ve günümüze kadar taşıyan çoğu rahmetli olmuş kanaat önderlerimize de küçümseyerek hakaret etmiş olmuyorlar mı? Bu mu saygı?..

Yine bunlar; soracak olursak: Antalya Altın Portakal´a, Malatya Kayısı´ya, Bursa İpekyolu´na ne diyecekler acaba? Yine bunlar; üç yıl içinde hudutlarımızı aşan Adana Portakal Çiçeği Şenlikleri´ne yara verdiklerinin farkına varabilecekler mi, merak ediyorum. Rakı günümüz bile uluslar arası basını salladı…

Altınkoza´da 14 yıl Yönetim Kurulu üyeliği yaptım. Uluslararası arenaya açıldıktan sonra gelen yabancılarla ilgilenmek görevimdi. Süreç içinde en az 300 yabancı konuk ağırladım ve hepsi de Adana´yı biliyordu.

Çok rahatsızım, çok üzgünüm. Bir çok olaya ses çıkaran sayısız dostlarımın sessizliğnden dolayı da şaşkınım.

Bu yıl Altınkoza yok; yerine, sahte isimle başka bir şeyler yapılacakmış. 24 Eylül´de başlayacağını duydum. O günün sabahında ben bir haftalığına geziye çıkıyorum. İki milyonda bir de olsa protesto hakkımı kullanıyorum. Tanrı Adana´yı korusun!.." (NURETTİN ÇELMEOĞLI)

TEPKİLER ÇIĞ GİBİ

Erol Koptagel
15.9.2016 15:29:18
"Entervaril " tabiri iyi oturmuş. Kaleminize sağlık..Marka olamayan kültür yok olmaya mahkumdur.
Yaşar Atici
15.9.2016 15:30:15
paylaştım yazınızı izinsiz...
Sıtkı Karabel
15.9.2016 15:33:46
Hakikaten ben de bu duruma sessiz kalınmasından dolayı çok şaşkındım. Bu çıkışınızı yürekten destekliyorum ve aynen katılıyorum. Bence de bilerek veya bilmeyerek Adanaya ihanet edildi. Sizi kutluyorum.
Murat Doğukanlı
15.9.2016 15:34:52
Kültürden anlamayan, vizyonsuz, misyonsuz belediye başkanı ve kültür müdüründen başka bir şey beklenemez. Beklemek saflık olur.
Ayla Senirkentli
15.9.2016 15:40:50
Ben de onu diyordum: Altın Portakal oluyor da Altın Koza neden olamıyor?"
Murat Ardağlı
15.9.2016 16:19:42
eline ve yüreğine sağlık Nurettin Çelmeoglu abim
Nurhan Tekerek
15.9.2016 16:22:31
Çok üzücü... ama mutlaka bu alanda danışmanları (akıl hocaları) vardır... yazık etmişler. Ancak bu Altın Koza (şirket) ve iş adamlarının da oldugu sözde Adana´ya gönül verenler vs. ye hep mesafeli yaklaşmışımdır. Politika agır basıyor. Bu yapılan da benzeri uygulamalardan biri galiba.
Düzgün Coşkun
15.9.2016 16:25:43
Düzgün Coşkun Sayin celmeoglu ne diyeceğimi bilemiyorum.ancak Adana sahipsiz bir kent olmadığını belirtmek isterim.1669 yılından bu yana Adana´nın simgesi olarak ulusal uluslar arası büyük organizasyonlara imza atan bu kenti dünya insanlarla buluşturan Altınkoza tarihe mal olmuş bir sanat ve kültürel etkinlikte. Sinema dünyasının da göz bebeğidir Adanaya hak ettiği yerde olmasi gerekirken aklievveller çıkıp başka oyun sergilememelidir.adana ve Adanalı buna izin vermemeli.adana medyası bugünden itibaren tek baliklacikip Altınkozaya sahip çıkmalı. Tüm kütük kuruluş sivil inisiyatifleri harekete gecirmelidir. Bu iş o kadar kolay değil bilinmelidir.kitleler sokaklara dokulu protesto etmelidir.
Egemen Çevik
15.9.2016 16:29:29
Muhteşem tesbit.
Burhan Sarimestan
15.9.2016 16:30:45
Büyük hata!.. Basiretin zerresi yok bu kararda. Adana´ya da, festivale de çok yazık ettiler. hatadan dönülmeli. Erdemdir.
Yuşa Davarcı
15.9.2016 16:55:01
Kimse kusura bakmasın ama hiç hoş olmadı!. Türkiye geneli sınavlarda bile çok kereler sorulmuş, Adana ile özdeşleşmiş "Altın Koza" adın da ne vardı acaba? Koza bu kentin simgesidir. Ayıp oldu. Yazık oldu...
Muammer Talman
15.9.2016 17:15:07
Çok rahatsız oldum. Altınkoza zaten her yerde Adanayı çağrıştırıyordu. Zararlı işgüzarlık.
Yakup Hacıdan
15.9.2016 17:31:45
Günaha girdiler. Bu hiç bir mantığı olmıyan karar. Kozayı niye sevmediler.
Fatih Bayhan
15.9.2016 20:36:45
Büyükşehir´in resmi açıklaması oldu mu? Böyle yanlış bir kararı - varsa- almak Adana´ya kültürel en büyük ihanettir
Mehmet Acevit
15.9.2016 20:39:02
Mesala bana hiç kimse bu konuda fikrimi sormadı. Keşke sorsalardı. Herhalde sorulacak insanlardan biri olarak kabul görürdüm. Neyse bu "yaptım oldu" zihniyeti ve her şeyi bilen erk sahibi anlayışından yıldık arkadaş. Ülkemize ve Adanaya yazık oluyor...
Nesrin Ağca Göçhan
15.9.2016 20:40:22
Sevgili Nurettin Bey, Bende Altın Koza´ya çok emek veren birisiyim.Adının değiştirilmesine çok üzgünüm.
Saniye Akay Demirel
15.9.2016 20:42:15
Ne iyi ettiniz, yüreğinize sağlık. Altın Koza alerjisi aslında Yılmaz Güney´i hatırlatmasına dayanamayanların hesabıdır, bu da benden olsun.
Gülin Berk Koca
15.9.2016 20:43:31
Herşeyi değiştiriyorlar herşeyi bıktık valla
Zeynep Çavuşoğlu
15.9.2016 20:45:05
Etrafındaki bir takım yalaka ile uluslararası bir Festivali yonetemez. VİZYON lazım vizyon.
Ahmet Sami
15.9.2016 20:50:21
"Altın Koza mızı geri istiyoruz" kampanyasını başlatalım lütfen
Çiğdem Ergene Özgür
15.9.2016 20:55:52
Zaten ADANA Altınkoza değil mi. . ANTALYA Altın Portakal olduğu gibi...
Vaatandaş Ahmet
15.9.2016 20:58:22
Vatandaş Ahmet kültür sanat faşizme göre değildir. değerler bir birer ortadan kaldırılıyor topluma fark ettirmeden, mesela, kuva-ı milliye mensuplarını kurtuluş günlerine davet etmeyen akp li belediyelerin yaptıkları ujygulamalar var şahidiz bu olaylara
İsmail Okan Güney
15.9.2016 20:59:33
Onlara göre olmadığı için 40 yıllık ALTIN KOZA olan marka ismini değiştirerek yok etmeye çalışıyorlar.
Fatoş Tekbaş
15.9.2016 21:29:58
Ben bunu sordum. 5 eylul basın toplantısı videosunu al bak. Başkanım bu kararı anketmi yaparak aldınız. Cannes, venedik ve istanbul film festivalleri var ama Adana film festivali istişare yaptınız mı dedim. Adana film festivali dedi çıktı.
Ali Raşit KARAKILIÇ
16.9.2016 00:50:23
"Devlet Bahçeli film festivali" adını verselerdi bari ,)
Ali Raşit Karakılıç
16.9.2016 06:25:05
"DAM ÜSTÜNDE SAKSAĞAN VUR BELİNE KAZMAYI" 47Yıllık Altınkoza film festivalinin adı oldu "Adana Film festivali"
Hanife Küçükyılmaz
16.9.2016 06:26:20
Ziya Darendelinin kemiği sızlamıştîr.
Zeki Durak
16.9.2016 08:47:11
Nurettin abi. Sana içtenlikle katılıyorum. Zaten yarın bir gün bu etkinliği tamamıyla ortadan kaldırırlar. Amaçları bu zaten. Altınkoza´yı ciddi anlamda ele alsalara bak ne pislikler çıkar. Kimin eli kimin cebinde belli değil. Niye..? Çünkü denetim yok. Ya sen kimin parasını harcıyorsun..? ADANALININ. Çık Adanalıya hesap ver kardeşim. Eğer veremeyeceksen bırak o koltukları başkaları gelip o şirketi yönetsin. Ama bunlar gökten zembille geldi ya. Orada yönetim değişmez. Valla ben Hüseyin başkandan önce Altınkozanın tü yönetimini baştan aşağı değiştirmesini beklerdim Yanılmışım. Ve kendisi de yanılıyor ve yanıltılıyor.
Güniz Baykam
16.9.2016 08:49:34
Çok ayıp edildiği, isimlerim öyre ikidebir ve de keyfi değiştirilmemesi ve ahde vefa konusunda Nurettin Beye katılıyorum. Sürdürülebilirlik çok önemlidir, herkesin anlayamayacağı kadar önemli..Anlamadığım, başa dönecek olursak, neden festivallere sebze/meyve reyonundan isimler verildiği..Ha böylece arkamızı döndüğümüz tarıma birden önem mi vermiş oluyoruz? Adananın son ikiyüzyılda getirilmiş kozadan daha kadim, daha betimleyici bir objesi mi yoktu?

365 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
AlışSatış
Dolar34.425434.5633
Euro36.250536.3957